piatok 24. mája 2013

Dokončovačky :-)

Uf, to bolo 11. januára tohto roku, čo som sem písala, že pletiem sveter a že hádam mi to bude rýchlo pribúdať. No, je 24. máj — a sveter je konečne na svete. Je to taký kabátik so šálovým golierom, keď som sa doň navliekla, uvedomila som si, že by to chcelo ešte opasok, ale to už bude hádam do večera tiež dokončené. Odfotiť niečo čierne, to je fuška, preto ani obrázky nie sú nič moc. Navyše som sveter prehodila cez operadlo gauča aj s vešiakom, až na fotke som si uvedomila, že to vyzerá ako s vypchávkami pre zápasníka. V skutočnosti ale žiadne vypchávky nemá — mňa je i bez nich celkom dosť… :-))

 


 


Včera sme s Evičkou dokončili aj jej taštičku. Na tkaní sa veľkou mierou podieľala i ona, zošitie a podšívka už boli moja robota, na podšívku sme využili kus môjho starého trička, celkom s taškou ladí. Utkaná je z tyrkysovej bavlnenej priadze a tiež pásikov nastrihaných vyťahaných tričiek. Priadze nám ešte ostalo, tak sme hneď navliekli osnovu a skúsime i nejaké prestieranie.



 
 
 

  

A na záver, ako obvykle kvietok. Akurát si nepamätám názov tohto kríka, musím pohľadať, možno sa ešte nájde niekde etiketa z čias, keď som ho sadila, i keď, je to už nejaký rôčik. Ako vázy sa mi zapáčili staré demižóny z chalupy. Výplet bol už veľmi biedny, dokonca napadnutý nejakým hmyzom, tak putoval pre istotu do pece. Vydrhnúť staré, hádam 50-ročné demižóny, veru nebola žiadna zábava. Nepomáhali najskôr ani prírodné prostriedky, ani chémia. Napokon ma napadlo, nasypať do nich prášok na pranie a zaliať vodou. Ten vodu zmäkčil a konečne nečistota podľahla. V našej domácnosti ich už veru plnenie alkoholom nečaká,  novým poslaním teda bude krášliť jeden kút izby.
Teraz sa ale namiesto krášlenia idem venovať práci a potom vareniu a pečeniu na víkend, pretože na chalupe sa dá tráviť čas oveľa príjemnejšie :-)
 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára