štvrtok 20. júna 2013

Kvietky zdravé i chutné

Na záhone sa vysialo množstvo nechtíka. Už dávno sa chystám na výrobu domácej nechtíkovej masti, nemám však poruke nesolenú masť. Budem musieť kúpiť slaninu a vyškvariť ju doma. Kým sa k tomu dostanem, aby už rozkvitnutý nechtík nezvädol, dnes som vypátrala recept na nechtíkový olej a skúsila ten. O priebehu experimentu sa ešte časom zmienim.







 Pri surfovaní som natrafila aj na zaujímavú lahôdku, koláč s levanduľovými kvetmi. Zabudla som si ale poznačiť stránku s receptom a tak som šupla kvietky do môjho osvedčeného bábovkového cesta a cesto do formy, v ktorej obvykle pečiem chlieb. Koláč chutí i vonia fantasticky. Aj levanduľa má mnoho liečivých účinkov, napr. tu sa o nej dá veľa dozvedieť.

 


Prekvapilo ma nedávno, keď som na cibuliach amarylisu objavila teraz, v lete, púčiky. Asi to bude tým, že som ich vyniesla na balkón a majú tam dostatok slniečka a čerstvého povetria. Zatiaľ rozkvitli v dvoch kvetináčoch po dva kvety, uvidím, či si to nerozmyslia i ďalšie, mám ich tam ešte hádam zo päť.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára