streda 13. novembra 2013

Predzvesť Vianoc

Náš vianočný kaktus sa opäť poponáhľal a rozkvitol s predstihom. Ak to ale bude ako po minulé roky, tak hádam nasadí ešte ďalšie púčiky a poteší nás i na Vianoce.







V obchodoch sa teraz objavujú i hyacinty. Spomenula som si, že mi minulý rok jeden na okne kvitol a že som cibuľku zastrčila k cibuliam od amarylisov. Z tých som veľké vysadila a malé sa od jari pohadzovali na balkóne vo vedierku. Na moje veľké prekvapenie, našla som ho tam už s poriadnym pukom. Tak som ho priniesla dnu do misky s vodou — uvidíme, aké prekvapenie prinesú nasledujúce dni.




Ešte z jednej veci sa teším. Keď dnes prišiel do našej dediny súkromný pestovateľ z južného Slovenska predávať zeleninu, začula som v rozhlase, že má i substrát s hlivou. Doma túto hlivu milujeme, tak som vybehla kúpiť. Hliva je vo vreci už krásne vyrašená, zatiaľ 4 trsy. Chlapík vravel, že o týždeň z nej už budem môcť i variť. No, necháme sa prekvapiť.







Aby balkón neostal na zimu celkom prázdny, vyvesila som na rebríčky, kde sa v lete ovíjala fazuľa, aspoň brečtanový venček a konárik, spolu s „lampiónikmi“. Až pri fotke som si uvedomila, aký je ten brečtan zafúľaný, predsa len sa predtým plazil po zemi. Tak som tam hneď nabehla s rozprašovačom a už vyzerá omnoho lepšie. Ale fotiť ho dnes už nejdem, ak ho neodnesie vietor, snáď inokedy.



 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára