utorok 9. decembra 2014

Recept na trubičky

 

V minulom príspevku som sa „pochválila“ napečenými trubičkami. Dnes som urobila ďalšiu dávku, tu je môj recept:
V 2 lyžiciach rozpusteného masla opražíme orechy, zalejeme 1 litrom mlieka. Precedíme, lebo oriešky by sa mohli na formu lepiť. Cesto vytvoríme z 20 Dg práškového cukru, 1 vanilkového cukru (ja som použila práškový cukor z dózy, v ktorej mám v cukre niekoľko vanilkových strukov), 45 Dg hladkej múky, 1 žĺtka, trochy mletej škorice (pridala som i trochu medovníkového korenia) a precedeného mlieka. Necháme aspoň hodinu odstáť a pečieme vo vyhriatej forme.

Forma je už historická, má hádam aj 40 rokov, je po mojej mame, len vylepšená o nový termostat.

Strojom a rukami mojej mamy prešlo tisíce trubičiek, ja s pečením len začínam.

 


Keď prišla Anička zo školy, navrhla i slanú variantu. Nemáme recept, tak sme experimentovali: od oka hladká múka, mlieko, 1 vajíčko, trochu soli a drvenej rasce. Boli výborné, ale cesto bolo po upečení pevnejšie, nedalo sa stáčať do trubičiek, tak sme vyrobili rovné oplátky. Tie som už ale nestihla odfotografovať, kým som dopiekla poslednú, zrazu nebolo čo… :-)
So slanými ale ešte plánujem experimentovať, skúsim nejakú syrovú, prípadne bryndzovú verziu. Ak sa podaria, bude foto i recept.

1 komentár:

  1. My doma nepečieme vianočné oblátky a trubičky, ale tiež už máme napečené :-)
    Dostali sme od susedov. V lete im manžel dáva med a v zime máme od nich túto krásu na Vianoce.
    U nás je zvyk roznášania oblátok deťmi, presne tak, ako o tom píše Kukučín v poviedke Vianočné oblátky.
    Bude to asi teraz v sobotu. Teším sa na to :-))

    OdpovedaťOdstrániť