pondelok 19. januára 2015

Modrý pondelok

 

Je pondelok ráno a mne kôpka narezaných rifľových štvorčekov pripomenula slovné spojenie „modrý pondelok“. Tak som zagooglila, odkiaľ vlastne pochádza tento názov a dozvedela som sa, že:
„Na slovné spojenie ,modrý pondelok’ si posvietili nemeckí etnografi. Ich zistenia sú veľmi zaujímavé. Zistili, že v dávnych časoch farbiari plátna v pondelok nič nerobili, pretože namodro zafarbené plátno z minulého týždňa muselo schnúť.
Nie je žiadnym tajomstvom, že pondelky sú pre pracujúcich najkritickejšie. Potvrdzujú to aj prieskumy. Angličania sa vraj na začiatku týždňa najčastejšie vyhovárajú na problémy so svalmi alebo pohybovým aparátom a bolesti chrbtice. Nad podobným správaním sa ale nemôžeme čudovať. Dnešná doba si vyžaduje vysoké nasadenie a preto zamestnanci potrebujú viac času na zotavenie. Dva víkendové dni na to jednoducho nestačia. Lekári varujú, že v pondelok ráno býva najviac infarktov a v práci dochádza k najzávažnejším pracovným úrazom.“
Tu sa o ,modrom pondelku’ dozviete viac, ak máte záujem. Teraz už k mojim štvorčekom.






So šijacím strojom, ktorý som na Vianoce dostala, mám plán okrem bežných opráv a úprav v domácnosti naučiť sa šiť patchwork, aspoň to najjednoduchšie z neho. Predsa len, kadejakých zvyškov látok sa v domácnosti vyskytuje dosť, tak prečo ich nejako rozumne nezužitkovať. A tak som si sama sebe podarovala pod stromček ešte rezaciu podložku, pravítko a rezacie koliesko a zhromaždila všetky rifle, z ktorých dievčatá vyrástli, ktorým predrali kolená alebo z ktorých ostali len „nohy“ po prešití na kraťasy. Myslím, že pomôcky som otestovala celkom slušne, aj ruky dostali pritom poriadne zabrať. Čoskoro sa uvidí, ako si s tou kôpkou poradí šijací stroj.

 



To je na dnes všetko, hor sa do práce! Dávajte si na seba pozor nielen v modrý pondelok, ale po celý týždeň!
Vierka

4 komentáre:

  1. Vierka, veľmi sa mi patchwork páči, ale nič o jeho tvorení neviem, dúfam, že všetko postupne ukážeš, nech aspoň niečo pochytím. Ani som nevedela, že k tomu treba takú peknú súpravičku :-)
    Tak sa teším na pokračovanie!
    Pekný týždeň prajem!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Daniela, až bude čím, pochválim sa. Zatiaľ som v patchworku iba učeň :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pane jo, to je pěkná hromádka čtverečků, deka bude senzační:-)
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ajka, na deku si zatiaľ netrúfam, len nejaké vankúše, prípadne prestieranie, uvidím ešte :-)
      Každopádne, na tvojich stránkach je inšpirácií hromada :-)

      Odstrániť